Stonetown 31 okt

 
Ska krypa in i mitt myggnät nu. Tittar på mina fötter . Herregud så smutsiga. Smutsigare än jag var liten o alltid sprang barfota. Kan inte lägga mig i hyggligt vita lakan. Upp med en fot i sänder i handfatet. Det gick bra! En ålderstest! Denna dag utan annan anspänning än att 4 st i gruppen som skulle på "kryddtur" blev dumpade 7 km från stan. Litet svårt att förklara . Vi stod på oss. Vi hade faktiskt betalt för att komma tillbaka. Tystnad från guidens sida. Han bara stod där på trottoaren. Trodde väl att bi skulle fixa det själva. Vi bara stod där. Tysta. Väntade. Väntade. Guiden bredvid. Och efter 30 min aktiv tystnad från oss 4 sammanbitna blekansikten gav han upp o fixade en taxi. Tyst diplomati? Guidning på en kryddodling var givande. Varm. Lunch sittande på ett cementgolv. God mat . Sedan litet promenad. En öl i lugn ensamhet på en liten restaurang vid stranden i solnedgången. En massa killar spelade fotboll på stranden. Lika bra som ÖIS. Många små båtar nära stranden i solnedgången. Mkt vackert . Mat på hackers på kvällen igen i hamnen. Gott. Billigt. Mysigt. Nu godnatt. Med hyggligt rena fötter. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0