Till Kathmandu Nepal 28 nov 2014

Kahtmandu - Göreborg.
Dagen började med förskräckelse. Hade satt klockan på ringning. Det bultar på dörren. Shekur skulle för säkerhetsskäl se till så att mina två reskamrater o jag verkligen vaknade . Jo jag vaknade. Tänkte att nu har jag en halvtimma på mig. En snabb dusch på den ganska äckliga toan. Hann på vägen ut se klockan. 05.05!!!!!!!!! Vi skulle ju åka kl 05.00. Klockan hade inte ringt!!! Hade ställt den på 05.25.....
På med kläderna, ner med lakanet, ihop m dragkedjan på väskan. Shekur kommer igen. Knackar. Tar mina väskor. Iväg i hotellbilen på tomma gator i Bahktapur o Kahtmandu. Onödigt spännande. Igen. Så slarvigt av mig!!
Smidigt på flygplatsen. Då väntar nästa överraskning. Planet går 1 1/4 timma före planerad tid. Vi kollade på nätet igår kväll o såg att planet skulle gå 20 min tidigare än planerat . Man måste vara på flygplatsen 3 Tim före avgång med Turkish Airlines!! Tur var ju det. Pust.
Inga fler komplikationer till Istanbul iallafall .
Fint väder 10 gr varmt i Istanbul.
Väl hemma på Landvetter på utsatt tid. Jan hämtar mig och där står som en fin present Min älsklings-Lovisa. Med en röd ros i handen och litet kort där hon skrivit välkommen hem!
Fantastiskt! Härligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0