Mohare Danda

Mohara danda. Snart uppe på högsta punkten i Nepal. Svinkallt. Alla kläder på under em i kväll o ändå kallt om tårna. Fint o solen ofta på vägen upp men väl här är vi mitt i molnen. Men så. Plötsligt blir det en lucka o vi ser en stor del av flera av Himalyas toppar helt nära, solbelysta. Magiskt. Strax var dom borta igen. Vi ber nu en liten hinduisk bön för att solen ska skina imorgon fm.
Men större delen av vägen hit har jag velat bara lägga mig för att aldrig resa mig igen. Fy hundan va tufft . 5-10 m i sänder. Vila andas gå en bit igen. 1000 m upp på 4 timmar. Vad skulle det tjäna till????
Max brant utan att behöva klättra. Klättra korta bitar bara.
Har varit helt nära en flygande Falk o möjligen sett björnskit. Inte säkert.
Hela sällskapet är sig helt själva. Man pratar om allt, gör sina behov litet hur som helst . Ja inte mkt hämningar.
Vi bor på ett community lodge igen. Fått en jättegod  pastarätt som omväxling. Suttit o
 
värmt oss vid en sprakande kamin o nu ner under tjockt täcke i fullt underställ. Får se om jag klarar mig utan sovsäck. 
Har gjort mitt livs tuffaste vandring. Kämpat för att överleva. Ska helst inte göra om det.
Nu en liten bön om sol imorgon. Jag är glad att jag är frisk igen !!
Godnatt ( ja det ÄR tidigt!) KL 20
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0