Galeshwor

Galeshwor.
Ja härifrån gick vi igår fm. Fantastiskt väder, sol o blå himmel. Hotellet vi bodde på var inte ok. Ingen handduk el toapapper. Skulle pröva ett glas rött. Surt, jäst glögg. Jag fick betala hela flaskan. 
Helt ok frukost sedan rakt upp efter vandring på lång hängbro. Ja dagen igår var fruktansvärt jobbig. Brant uppför, trappor i tre timmar. Upp 500 m närmare himlen. Bara höga trappsteg. Varmt. Herregud! Vilken semester!   Men. Vi ser de snöklädda topparna i Himalaya hela tiden. Dom kommer närmare o närmare. Andlöst vackert. 
Vädret fint hela långa dagen. Vi kommer fram till ett community lodge som är jättefint. För 5: e kvällen i rad, Nepals nationalrätt Dalbat. En öl. Sedan kom John Blund kl 19 ung. Kl 20 rakt ner i sängen. Den natten ihop m Rebekka o Helena. Vaknade kissnödig. Ut i mörkret där leopard o svartbjörn lurade. Sedan kom illamåendet. Tänkte det går väl över. Nejnej jag fick skynda mig ut i underkläder i tekefonlampa. Hann inte till toan. !!! I ngt avseende. Kl var 03. Ingen mer sömn. Vi måste upp tidigt. Litet feber, diarré, illamående, nästan ingen mat alls i magen. Köpte Coca-Cola . Tänkte att det  finns väl ngn väg så att jag kan lifta. Tänkte att någon hjälper väl mig.... Nej det finns ingen väg. Inte jätteintressant att gå nerför trappor 500m. Nej det var bara att börja gå. Det var inte precis ngn som hjälpte mig Vår guide Shekur tog min dagryggsäck iallafall. Sakta, sakta uppför trappor brant. IIGEN!
Detta händer alltså idag 14 nov.
Ja efter många om och men mkt Coca Cola vatten och värskeersättning och ett par vegetariska dumplings som enda näring kommer vi fram till Nangi och då är vi ytterligare 600 m närmare himlen. Pust.
Mer Coca Cola och litet soppa på kvällen. Det känns bättre nu.
Utsikten idag helt overklig med halva Himalayas snöklädda toppar framför ögonen. 
Ja imorgon frukost 6.45. Lång vandring till High peek. 
Min magsjuka berodde sannolikt på kombination för litet vätska, salt o höjdsjuka . 
Kram till alla👍😘😴💤
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0