Chitwan Nepal 25 nov 2014

Kväll, kl20.18 högst upp i ett tre vån. torn ute i djungeln. Åkte jeep hit tillsammans med fem av mina reskamrater. Vi har suttit stilla här högst upp i tre timmar, lyssnat på djungelljuden, sett solnedgång, månens upp o nedgång. Tittat på den klara stjärnhimlen. Ätit medhavd mat, lyst spindlar i ögonen , sett en massa hjortar o viltsvin runt om oss. 
Rysligt tidigt upp imorse för elefantsafari. Tyst o vackert rakt ut i djungeln. Vi såg många hjortar. Inga noshörningar. Mina kamrater såg Björn. 
Sedan frukost . Stor del av dagen har jag promenerat i byn o ut en bit på landsbygden. Människor lever så fantastiskt enkelt. Folk är strävsamma o arbetar hårt för att få mat för dagen . Man gör upp en eld i diket utanför sitt hus för att värma sig. Det är ju jättekallt på morgonen. Har fikat o ätit litet lätt lunch i byn på olika matställen. Läst o skrivit. Skönt o mysigt. Lagom varmt o sol.
Jag gick in i en butik för att köpa en liten sak. Gubben försökte lura mig. Blev så himla arg. Jaja...
När jag kom tillbaka t hotellet kände jag mig sjuk, febrig o illamående. Fick lägga mig på en soffa. Nu känns det bättre igen.
Det har varit en händelserik dag igen men ändå väldigt lugn. Vi kliver ju upp så tidigt...
Vi har två vakter i natt o om det kommer några spännande djur väcker dom oss. Spännande!
Namaste
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0