Tatopani Himalaya

Tatopani. 1190 m.
Ja sent på em kom vi fram till vandringens slutpunkt. Ett riktigt boställe. Lodge men här bor vi facilt med badrum riktig toa o dusch med varmt vatten. Underbart! Livet är relativt! 
Strax byte t baddräkt o 2 min promenad ner till varm källa. Riktigt mysigt utomhusspa. 37 gradigt bassängvatten. Utomhus. Män och kvinnor tillsammans. Verkligen annorlunda i dtta landet. Inget klor i vattnett! Nej då! Känns ju lagom rent...Härligt! Illfall.  Sedan en öl o god middag.
Ja idag har vi gått ganska långt nästan bara brant nerför.
Som vanligt sol och ljuvlig utsikt. Inga spännande djur alls idag . Gått i vårlig skog mest. 
Det mest dramatiska var när jag i en liten smutsig kiosk ville köpa Guavefrukt. Den var slut så kvinnan ville jag skulle följa med bakom huset ned i slänten ( brant) för art plocka. Vi klättrade ner o hon klättrade upp i ett högt träd. Hon kastade ner många som jag bar upp i tröjan. Jag klättrade upp  o ramlade i gödselstan!. Suck! Byxorna var ju inte direkt rena innan . Kvinnan tvagade mig m brallorna på. 
Jaja. Det är dom byxorna jag fick gå i resten av dagen. Tur vandringen är slut!
Små bagateller ......
Imorgon blir det tidig frukost för transport till Pukhara. På oförsäkrade vägar.
Namaste
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0